Avståndet inget hinder för nöjd kund
Hej Ann och Bengt Myhrman, ni har varit kunder i Sparbanken Syd i 2 år. Varför valde ni oss?
Vi var väldigt missnöjda med vår tidigare bank där vi bara var en av många och hänvisade till ett 0771-nummer och en chatbot när vi sökte kontakt. Via vårt företag kom vi i kontakt med Sparbanken Syd och eftersom det kändes så bra bestämde vi oss för att även flytta vår privata ekonomi. Vi bor på Bjärehalvön och har långt till närmaste kontor, men det är det värt och vi åker gladeligen till Kristianstad.
På vilket sätt har banken kunnat skapa värde för er?
Nu är vi inte längre ett nummer i en telefonkö utan vi har en kontaktperson som finns där för oss. Vår privatrådgivare är påläst och duktig och hör av sig direkt med svar, både via mail och telefon. Det här är en riktig småbankskänsla där vi känner oss sedda och bekräftade som kunder och det är otroligt mycket värt. Kompetensen är hög och det är en enkel och smidig kontakt utan några krångligheter.
Skulle vi ge ett betyg så blir det lätt 10 av 10 möjliga!