Vi värnar om allas hälsa
Vi på Sparbanken Syd värnar om våra kunders och medarbetares hälsa och vill att alla ska känna sig trygga när de besöker våra kontor eller kommer till sin arbetsplats. Vi arbetar därför aktivt med att minska risken för smittspridning bland medarbetare och kunder, och följer därför utvecklingen noga och anpassar vår verksamhet därefter.
För att undvika smittspridning ber vi dig som har sjukdomssymtom eller har varit i kontakt med en person som är smittad, att använda våra digitala tjänster eller telefonkontakt så långt det är möjligt. Behöver du personlig service, ring vårt Kundcenter tel 0411-82 20 00 så hjälper vi dig på bästa sätt.
Gör dina ärenden digitalt
Våra bankkontor är öppna som vanligt, men så långt det är möjligt vill vi uppmana dig att använda våra digitala tjänster för att göra dina bankärenden. Via mobilbanken, internetbanken eller genom att ringa vårt Kundcenter tel 0411-82 20 00, där du legitimerar dig med Mobilt BankID, kan du utföra de vanligaste bankärendena. Behöver du kontanter kan uttag i en Bankomat vara ett bra alternativ till att besöka ett bankkontor.
Digitalt nätmöte
Med ett digitalt nätmöte kan du få rådgivning var du än befinner dig utan att du behöver ta dig till ett kontor. Mötet hålls antingen via din dator, mobiltelefon eller surfplatta. Det är bekvämt, enkelt och kräver varken tekniska specialkunskaper eller att du laddar ner något särskilt program. Du kan läsa mer om nätmöte här.
Ja, det är säkert att besöka våra bankkontor
Våra medarbetare följer noggrant de riktlinjer som gäller, och information på skyltar utanför och inne på kontoren uppmanar besökare att hålla avstånd och att använda den handsprit som finns framställd i lokalen. Dessutom har vi satt upp plexiglas vid alla våra kundtjänstdiskar.
Se andra kontaktvägar här